De tweede maand - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Stefan Verstappen - WaarBenJij.nu De tweede maand - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Stefan Verstappen - WaarBenJij.nu

De tweede maand

Door: Stefan Verstappen

Blijf op de hoogte en volg Stefan

28 April 2014 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Poeh, al even geleden dat ik wat geschreven heb.

We zijn naar de Waitomo caves en een kiwihouse geweest met Wintec. Voor het eerst een kiwi gezien, rare vogels dus dat beviel ons wel. We hadden maar een kort tripje in de Waitomo caves, dus we hebben niet gezien hoe mooi de grotten daadwerkelijk zijn. Misschien moeten we hier nog een keer voor teruggaan want je kunt hier verder afdalen dan wij hebben gedaan. Wat wij hebben gedaan was een kort tripje door de grotten en een kort tripje onder lichtgevende wormpjes door.

Naar een rugby wedstrijd geweest, prachtig met alles erop en eraan. De haka, cheerleaders, vuurwerk, live muziek, bier en een potje rugby. Dat is zeker voor herhaling vatbaar.

We zijn naar Tauranga gegaan, naar Mount Maunganui. Een lekker stukje gewandeld en op het strand naar de ondergaande zon en de opkomende sterren gekeken. sterren zijn hier anders dan in Nederland. de dag erna gefietst door de omgeving, gezwommen in de verse stroompjes water wat voorbij kwomen, biertje gehad tegen de koppijn en nog gezocht naar goud in de goudmijnen. Het tripje was mede mogelijk gemaakt door stagereizen.

Auckland hebben we eem beetke ontdekt vooral Rangitoto, een eiland van 600 jaar oud hier door lava caves gelopen en gekropen en genoten van het uitzicht op the top of the hill. Dit hebben we gedaan nadat we de dag van tevoren kingsday hadden gevierd in Hamilton.

Bay of Island, dat was een lang en mooi tripje met Pasen. Daar hebben we dolfijnen, haai, rog, pinguin, schapen, rotsen en golven mogen bewonderen. Dit tripje heeft ons ook naar het noordelijkste punt gebracht, daar heb ik een mooie wandeling gemaakt. Zandsurfen hebben we ook mogen doen, dit is super gaaf om te doen in je eigen grote zandbak! Ritje was wel lang, weer mede mogelijk gemaakt door stagereizen.

Naar het festival BOW geweest, dit zijn luchtballonen die licht geven op de muziek, vuurwerk op muziek en 80.000 mensen. Best wel ruig dus!

Stage heeft hier en daar een paar hobbeltjes, of beter gezegd de hobbeltjes zijn er niet. Maar die komen waarschijnlijk binnenkort.

• 28 April 2014 - 10:33

Lies:

Leuk verhaal, mooie foto's. Schitterende omgeving, maar ik mis je rugzakje....

• 28 April 2014 - 14:44

Harrie En Ostara:

Hoi Stefan,
    Fijn om af en toe iets van je te horen . Om jaloers op te worden wat je allemaal ziet. Geniet er maar van en probeer zo veel mogelijk indrukken op te doen , deze kans komt niet zo gauw een 2e keer.Hebben de tuin redelijk onder controle , maar we missen je wel.!! Éen schaap heeft 3 lammetjes en éen schaap heeft 2 lammetjes ( dus de wei is weer vol!!! ) 4 nieuwe eendjes gekocht : 2 carolientjes en 2 mandarijntjes. Zo leuk ! ( nu maar hopen dat ze niet verdrinken .) Boontjes , aardbeien en aardappels staan al in de moestuin dus... weer een goedkope winter !!!Nog een hele fijne tijd en weer gauw tot mails. Heel veel groetjes Harrie en Ostara